Service contract

Alles omtrent onderhoud binnen en buiten de woning
Pv panelen /warmte pomp / schilderwerkzaamheden etc....

Moderator: velden29

Jarina
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2019, 11:59

Service contract

Bericht door Jarina » 19 dec 2019, 16:06

Er is een servicecontract aangeboden door de firma VolkerWessels DEC b.v. inzake de technische installatie.
Zijn er kopers/eigenaren die hier op in willen gaan?

Yuri&Emmy
Berichten: 53
Lid geworden op: 25 okt 2019, 18:41

Re: Service contract

Bericht door Yuri&Emmy » 20 dec 2019, 13:09

Ik zag de documenten ook voorbij komen in hoomctrl.
De kosten zijn vrij hoog vind ik. En dan heb ik het nog niet gehad over de eenmalige kosten....
Kavel #7

Henri
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 okt 2019, 17:26

Re: Service contract

Bericht door Henri » 02 jan 2020, 21:41

In fase 2 werd als eenmalige kosten ongeveer de helft in rekening gebracht.
Dit geldt overigens voor meer zaken.
De optie om de warmtepomp aan te passen zodat deze kan koelen was in fase 2 €750,= en kost nu 6 keer zoveel.
Ook kan je achteraf, door een erkend installateur, een wifi interface op de warmtepomp laten plaatsen, maar dit heeft toch invloed op de garantie???
Henri
Kavel 31

Yuri&Emmy
Berichten: 53
Lid geworden op: 25 okt 2019, 18:41

Re: Service contract

Bericht door Yuri&Emmy » 04 jan 2020, 12:04

Ik heb geen idee maar vind de prijzen absurd. Wellicht met aantal geïnteresseerden bij een derde partij wat offertes opvragen?
Kavel #7

Fredsworld
Site Admin
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2019, 12:45

Re: Service contract

Bericht door Fredsworld » 04 jan 2020, 19:12

Yuri&Emmy schreef:
04 jan 2020, 12:04
Ik heb geen idee maar vind de prijzen absurd. Wellicht met aantal geïnteresseerden bij een derde partij wat offertes opvragen?
Ik hoor het graag

Freddy & Simone #40
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 okt 2019, 19:19

Re: Service contract

Bericht door Freddy & Simone #40 » 06 jan 2020, 22:26

Wij hebben MArtine gemaild met de volgende vraag:
Beste Martine,

Wij hebben het onderhoudscontract voor de warmtepomp uit het dossier doorgenomen.
De prijzen die erin genoemd worden verbazend om het zo maar uit te drukken. De eenmalige kosten voor de software zijn zeker onverwacht.
Wij hebben zelfs gehoord dat deze kosten voor woningen uit fase 2 veel lager waren,.Hoe is dit mogelijk?

En is het mogelijk om een service contract zonder de monitoring af te sluiten?
En wat zijn de consequenties mbt garantie als er geen service contract wordt afgesloten?

Met vriendelijke groet,

Simone van Houtert
Antwoord van bouwbedrijf jongen:

Hoi Simone.

De beste wensen voor 2020. dat het een gelukkig en gezond jaar mag worden voor jullie.

Bedankt voor je bericht.

Het servicecontract voor de eerste fase is volgens mij door hetzelfde bedrijf afgegeven. Wellicht dat de kosten zijn gewijzigd obv voortschrijdend inzicht? Wij hebben deze fase niet gedaan, dus ik ken de inhoud niet.

Servicecontract zonder monitoring is niet mogelijk. met name omdat zij op klacht werken en daarvoor dient gemonitord te worden.
Garantie op de installatie hebben jullie zeker, ook als er geen onderhoudscontract wordt afgesloten. Het contract is ook absoluut geen verplichting en voor het wonen ook niet per sé nodig. Vergelijk het maar met een onderhoudscontract voor een alarm of een cvketel, de een neemt het wel en de ander niet, maar ze wonen even goed!

Groetjes Martine

Fam Hermans
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 okt 2019, 13:51

Re: Service contract

Bericht door Fam Hermans » 08 jan 2020, 21:44

Hoi,

Wij vinden de kosten ook aan de hoge kant. We hebben mensen uit de vorige fase gesproken wat zij hebben gedaan aangaande het contract. Dit was ook via Homij.
De meeste mensen hebben geen onderhoudscontract afgesloten vanwege de hoge kosten. Zoiezo zit er 2 jaar garantie op.

Groetjes

Jarina
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2019, 11:59

Re: Service contract

Bericht door Jarina » 15 jan 2020, 18:23

Wij laten het in ieder geval even nakijken voor wij een beslissing nemen.

velden29
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2019, 08:56

Re: Service contract

Bericht door velden29 » 19 jan 2020, 19:13

Wie laat je het nakijken? en als dat is gedaan..wil je daar de uitkomst van hier posten svp?

Wij hebben er overigens wel voor gekozen het contract met optie 'basis' te ondertekenen.

Jarina
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2019, 11:59

Re: Service contract

Bericht door Jarina » 20 jan 2020, 17:00

Volgens een bekende van ons die bouwkundig ingenieur is, zijn de kosten zo hoog omdat er verschillende materialen nodig zijn om het systeem op afstand goed in de gaten te houden.
Hij denkt daarbij aan sensoren die geplaatst worden zodanig dat het systeem goed en zuing blijft werken.
Deze aanpassingen worden tijdens de bouw uitgevoerd, dat is dus ook een pluspunt.

Daarom lijkt mij het dat het toch verstandig om dit contract aan te gaan omdat het anders, als je het systeem dan toch wilt laten onderhouden, je wel eens voor hogere kosten kan komen te staan.
Het natuurlijk ook fijn als je het systeen zo optimaal mogelijk kunt gebruiken.

Het contract kan jaarlijks opgezegd worden, met een maand opzegtermijn.
Dus je kunt na een jaar alsnog overstappen, als het zinvol is natuurlijk.

Plaats reactie