Service contract

Alles omtrent onderhoud binnen en buiten de woning
Pv panelen /warmte pomp / schilderwerkzaamheden etc....

Moderator: velden29

Yuri&Emmy
Berichten: 53
Lid geworden op: 25 okt 2019, 18:41

Re: Service contract

Bericht door Yuri&Emmy » 21 jan 2020, 19:17

Het gaat me niet zo zeer om de maandelijkse kosten maar vind vooral de prijs van de apparatuur erg hoog. Daarnaast kunnen we als het goed is op de apparaten zelf eea uitlezen zoals je dat nu ook bij een cv ketel kunt.
Daarnaast is Homij, de aanbieder van het service contract onderdeel van VolkersWessels waar Jongen BV ook weer onderdeel van uitmaakt.... Al met al een pot nat dus.
Ik ga zelf nog even wat bedrijven benaderen om te kunnen vergelijken
Kavel #7

Jelmer & Saskia #17
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 okt 2019, 10:34

Re: Service contract

Bericht door Jelmer & Saskia #17 » 22 jan 2020, 13:49

Beste Yuri,

Ben het helemaal met je eens.
Hoor graag welke bedrijven je hebt benaderd.

Jarina
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2019, 11:59

Re: Service contract

Bericht door Jarina » 25 jan 2020, 12:13

Om zelf nog wat onderzoek te doen naar bedrijven, zoude we eigenlijk even een maand uitstel moeten vragen.

Jarina
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2019, 11:59

Re: Service contract

Bericht door Jarina » 25 jan 2020, 12:20

Ik heb in ieder geval een berichtje gestuurd met deze vraag naar Martine.

Henri
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 okt 2019, 17:26

Re: Service contract

Bericht door Henri » 26 jan 2020, 13:33

De vraag voor het zelf monitoren heb ik vorig jaar al gesteld, en ik kreeg toen onderstaand antwoord:

19-11-2019
14:08
Goede middag,

Ik heb antwoord van de installateur:
De thermostaat is de hoofdbediening die uit de warmtepomp wordt gehaald.
Deze wordt ingesteld als kamerthermostaat (bedraad), en heeft geen WIFI.

De klant kan achteraf inderdaad door een erkend installateur een Wifi interface van Mitsubishi Electric laten plaatsen in de cylinderunit.
Klant moet wel bedacht zijn dat dit invloed heeft op de garantie die wij afgeven.

Weet u dan voldoende?
Groetjes Martine
Henri
Kavel 31

Henri
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 okt 2019, 17:26

Re: Service contract

Bericht door Henri » 26 jan 2020, 19:25

De vraag voor het zelf monitoren heb ik vorig jaar al gesteld, en ik kreeg toen onderstaand antwoord:
19-11-2019
14:08
Goede middag,

Ik heb antwoord van de installateur:
De thermostaat is de hoofdbediening die uit de warmtepomp wordt gehaald.
Deze wordt ingesteld als kamerthermostaat (bedraad), en heeft geen WIFI.

De klant kan achteraf inderdaad door een erkend installateur een Wifi interface van Mitsubishi Electric laten plaatsen in de cylinderunit.
Klant moet wel bedacht zijn dat dit invloed heeft op de garantie die wij afgeven.

Weet u dan voldoende?
Groetjes Martine
Henri
Kavel 31

Yuri&Emmy
Berichten: 53
Lid geworden op: 25 okt 2019, 18:41

Re: Service contract

Bericht door Yuri&Emmy » 28 jan 2020, 10:12

Beste allen,

ik ben even aan het informeren gegaan mbt onderhoud voor PV panelen en de warmtepomp. Al met al erg lastig. Hieronder mijn bevindingen. Prijzen en tarieven valt eventueel wel wat te onderhandelen bij Kemkens wanneer we meerdere mensen aanmelden.

De enige partij in de buurt die eventueel iets kan met onderhoud van Mitsubishi Warmtepompen is frima Kemkens. Echter doen hun niets met uitlezen op afstand e.d. zoals Homij doet. Ze hebben aangegeven dat ze dit alleen doen bij Utiliteit/ grote installatie.
De kosten zijn als volgt:

Tarieven per soort warmtepomp
Comfort basis Comfort
Warmtepomp (ventilatie) lucht-water € 9,15 € 13,70
Warmtepomp bron brine-water € 7,65 € 11,85
https://www.kemkens.nl/onderhoud/warmtepomp/

Wat betreft onderhoud PV Panelen zijn er meerdere aanbieders, maar heb ik het voor nu even bij Kemkens gelaten omdat hun de enige zijn die mogelijk ook de warmtepomp kunnen onderhouden.
De kosten zijn als volgt:

Comfort basis Comfort
PV Panelen € 5,00 € 2,90

Heeft u meer dan 17 panelen en/of meerdere omvormers, dan geldt de volgende meerprijs op het Comfort Basis abonnement:
18 t/m 24 panelen: €2,- per maand
Vanaf 24 panelen: €3,- per maand
Per extra omvormer: €1,75 per maand

Extra diensten (optioneel)

Reiniging zonnepanelen
Het rendement van uw panelen kan verbeteren als de afzetting van vuil verwijderd wordt. Met een speciale installatie wordt dit uitgevoerd met Osmose water. Dit speciaal gezuiverd water zorgt er voor dat uw panelen streeploos en vlekvrij opdrogen en zijn oorspronkelijke glans terugkrijgen. Dit is belangrijk om het hoogst mogelijke rendement te kunnen behalen.

Het tarief voor reiniging is als volgt*:
6 t/m 12 panelen: € 95,-
13 t/m 24 panelen: €125,-
* Prijs voor reiniging geldt per schoonmaakbeurt.

Monitoring op afstand**
Voor €2,50 per maand kunnen de prestaties, indien de omvormer hiervoor geschikt is, van de panelen uitgelezen worden en op afstand worden gemonitord. Wij nemen contact met u op bij een vervuild paneel of optredende storing aan uw installatie.

** Monitoring op afstand is alleen mogelijk i.c.m. een Comfort Basis abonnement.
Jaarlijks onderhoud is mogelijk tegen een meerprijs van €1,05 per maand per installatie (omvormer met panelen).

https://www.kemkens.nl/zonnepanelen-onderhoud

@freddy kan jij het onderwerp 'service contract' uit categorie 'Type H1 woningen' halen zodat dit voor iedereen duidelijk is?
Kavel #7

Yuri&Emmy
Berichten: 53
Lid geworden op: 25 okt 2019, 18:41

Re: Service contract

Bericht door Yuri&Emmy » 04 feb 2020, 16:53

Ik zie zojuist een bericht voorbij komen dat de datum tot aanmelden voor servicecontract verlengd is tot as vrijdag.
Na wat geinformeerd te hebben bij verschillende partijen hebben wij besloten dat we geen contract afsluiten.
Het op afstand uitlezen schijnt weinig meerwaarde te hebben, daar je zelf net zoals bij een CV gewoon de status ed kunt zien op het paneel van de apparatuur. Kosten voor het plaatsen van de unit is naar mijn inziens dan ook overbodig en bovenal erg duur.

Ik ben benieuwd naar het aantal mensen dat wel het contract afsluit / afgesloten heeft en wat jullie beweegreden is geweest om dit wel te doen.

Gr Yuri
Kavel #7

Jelmer & Saskia #17
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 okt 2019, 10:34

Re: Service contract

Bericht door Jelmer & Saskia #17 » 05 feb 2020, 09:20

Wij hebben dezelfde keuze gemaakt Yuri, de kosten voor aanleg + onderhoud vinden wij veel te hoog en bieden weinig meerwaarde!
daarom gaan wij het contract ook niet tekenen.

Jelmer en Saskia
Kavel 17 Huisnummer 34

Freddy & Simone #40
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 okt 2019, 19:19

Re: Service contract

Bericht door Freddy & Simone #40 » 05 feb 2020, 10:09

Wij nemen ook geen service contract.
Te duur en mocht je het willen kan altijd een externe partij de uitlees module later laten toevoegen.
Wat heeft de uitlees module voor nut, dat zei concluderen op afstand van: de ketel wordt niet verwarmd?
Is die niet mee hersteld en moeten ze toch voor langskomen, het is en blijft maar uitlezen op afstand.

Dus voor ons een echte NEE

Plaats reactie