Kijkdag

Voor alle kopers van Dijkstraten fase 4. Om ideeen/suggesties/onvrede te delen.

Moderator: velden29

Nils_#39
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 okt 2019, 08:49

Re: Kijkdag

Bericht door Nils_#39 » 28 mei 2020, 09:00

-
Laatst gewijzigd door Nils_#39 op 24 jan 2021, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Ingridvandecorput
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2019, 10:30

Re: Kijkdag

Bericht door Ingridvandecorput » 28 mei 2020, 10:56

Ik heb de 0-tekening van onze keuken bekeken en ik zie dat daar op de zijwand van de trapkast de mechanische ventilatie is ingetekend, er staat ook MV bij wat volgens de legenda inderdaad de mechanische ventilatie is.
Wij hebben een D4 woning, bij de 0-tekening van de D1/D2 woningen staat de mechanische ventilatie ook ingetekend, er staat alleen verder geen tekst bij waardoor je niet kan zien wat dit is.
Het lijkt er dus op dat dit wel bekend was maar dat zowel van Diessen als Jongen dit bij de controle gemist hebben.
Ik ben benieuwd hoe ze dit op gaan lossen, wij hebben er hopelijk zelf geen last van aangezien onze keuken aan die zijde 2,10m hoog is.
Weet iemand hoe hoog deze ventilatie zit?

velden29
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2019, 08:56

Re: Kijkdag

Bericht door velden29 » 28 mei 2020, 16:56

Klopt het dat dit probleem zich alleen afspeelt in woningen waar de keuken aan de voorzijde komt te staan?

Ik zie op onze tekening in de kastwand een rechthoekje staan met een kruis erin. Zonder tekst. Is dat de MV?

Ingridvandecorput
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2019, 10:30

Re: Kijkdag

Bericht door Ingridvandecorput » 28 mei 2020, 17:15

Geen idee of dat alleen bij keukens aan de voorzijde voor komt.
Bij onze definitieve keukentekening is de meganische ventilatie ook niet te zien, alleen bij de 0-tekening van de keuken (dus bij de standaard keuken).

Wesley
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2020, 16:12

Re: Kijkdag

Bericht door Wesley » 28 mei 2020, 22:02

Ingridvandecorput schreef:
28 mei 2020, 17:15
Geen idee of dat alleen bij keukens aan de voorzijde voor komt.
Bij onze definitieve keukentekening is de meganische ventilatie ook niet te zien, alleen bij de 0-tekening van de keuken (dus bij de standaard keuken).
Klopt inderdaad! Hier kavel 16 (D2) is dit ook zo.
Weet zo even niet hoe ik een foto kan uploaden. Maar als je goed kijkt zit hij er wel op de 0 tekening. Hopelijk kan dit nog opgelost worden

Monique&Sven
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 nov 2019, 09:53

Re: Kijkdag

Bericht door Monique&Sven » 02 jun 2020, 10:39

velden29 schreef:
28 mei 2020, 16:56
Klopt het dat dit probleem zich alleen afspeelt in woningen waar de keuken aan de voorzijde komt te staan?

Ik zie op onze tekening in de kastwand een rechthoekje staan met een kruis erin. Zonder tekst. Is dat de MV?
De twee ventilatiegaten zitten boven elkaar geplaatst in twee muren: Allereerst twee gaten in de muur van de 'keuken aan de voorzijde'/muur trapkast. Aan de andere kant bevinden zich ook twee gaten boven elkaar: Dit is dus de muur van de woonkamer/trap.

Kortom, aan beide zijden van het 'trapgedeelte' bevinden zich 2x boven elkaar geplaatste gaten t.b.v. mechanische afzuiging (D3-woning). Het kan dus invloed hebben op een kastenwand aan de ene kant, maar ook voor een (gesloten) huiskamerhoge kast aan de zijde van de woonkamer.

Hoewel ik geen foto gemaakt heb van de gaten in de keuken (voorzijde woning) kun je dit bij de meeste huizen in het eerste rijtje kijkend vanaf het hek zien zitten. In de woonkamer zien de ventilatiegaten er identiek uit (zie foto hieronder van onze woonkamer).

Afbeelding

Jelmer & Saskia #17
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 okt 2019, 10:34

Re: Kijkdag

Bericht door Jelmer & Saskia #17 » 02 jun 2020, 21:05

Martine gaf bij ons aan dat bij alle type D2 woningen geen vermelding van de ventilatie op de 0-tekening wordt vermeld. Dit is dus niet gezien door van Diessen (al wil ze niet met het vingertje wijzen, zegt ze...). Bij alle andere type woningen stond dit er wel, dus er was verondersteld dat van Diessen dit wel wist.
Verder geeft ze aan dat ze gaan proberen om via het trapgat naar voren op dezelfde muur te komen. Dus 'voor' de keuken/kast of op de dwarse wand tegenover de gangdeur.
Ze gaan proberen met een passende oplossing te komen.

Ik ben benieuwd...

Jelmer & Saskia #17
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 okt 2019, 10:34

Re: Kijkdag

Bericht door Jelmer & Saskia #17 » 15 jun 2020, 16:27

Vandaag hebben wij kijkdag gehad.
We hebben de kwestie aangaande de ventilatiegaten nogmaals aangekaart bij Martine.
Ze geeft aan dat er woensdag 15-06 een bespreking is met van Diessen en het installatiebedrijf.
Laten we hopen dat ze tot een oplossing komen waar wij ons ook in kunnen vinden.

Plaats reactie