Kijkdag

Voor alle kopers van Dijkstraten fase 4. Om ideeen/suggesties/onvrede te delen.

Moderator: velden29

Peter&Linda
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 jan 2020, 14:35

Kijkdag

Bericht door Peter&Linda » 20 mei 2020, 23:40

Hallo allen,

Aanstaande maandag is er weer een kijkdag voor een aantal kavels, waaronder die van ons.
Wij vroegen ons af hoe de eerdere kijkdag is verlopen. Hoe hebben jullie de tijd in de woning nuttig besteed? Heeft er wellicht nog iemand tips waar we op moeten letten?

Alvast bedankt voor de info! Wij zijn benieuwd en hebben er heel veel zin in.

Groeten, Peter en Linda (kavel 6)

Monique&Sven
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 nov 2019, 09:53

Re: Kijkdag

Bericht door Monique&Sven » 22 mei 2020, 10:03

Goedemorgen,

Wij waren afgelopen maandag een van de gelukkigen die de kijkdag hadden (kavel 11). Met ongeveer 45-60 minuten tijd om te kijken heb je voldoende tijd om al je opties af te lopen en aanvullende vragen te stellen of constateringen bespreekbaar te maken. Vanwege de kleine groepen heeft Marine ook tijd en ruimte om rustig de zaken op te nemen en aanvullende info te verschaffen.

Wat bij ons op viel:

- Symmetrie van het extra lichtpunt aan de buitenzijde t.o.v. het originele lichtpunt klopte niet: Tel dus echt even het aantal bakstenen om te kijken of beide punten even ver van de buitenmuur af zitten als je gekozen hebt voor een symmetrische opstelling. Dit wordt uiteraard door hen aangepast;
- De symmetrie van de wandcontactdozen op de 'hoofdslaapkamer' klopt niet (zeg maar de WCDn die bij de nachtkastjes komen): Oftewel, de WCDn zitten op die kamer op ongelijke afstanden van de zijmuren. In eerste instantie dacht men dat het aan onze kaveltekening lag, maar toen ik in de originele verkooptekeningen keek stonden de WCDn ook daar symmetrisch weer gegeven. Aangezien deze punten in het beton zijn gegoten kan men hier helaas niets aan doen. Zodra je er nachtkastjes voor zet is er weinig aan de hand, maar het viel mij wel gelijk op.
- Extra centraaldoos wijkt af t.o.v. opgegeven maatvoering op kaveltekening. Hier hanteert men een afwijking van 30 cm, niks aan te doen dus.
- Verder hadden wij 1x WCD die men per ongeluk in opbouw wilde uitvoeren, terwijl het om een binnenmuur ging en het dus inbouw had moeten zijn: Wordt aangepast;
- Tot slot een punt wat voor ons een beetje als een verrassing kwam: De mechanische afzuiging (t.b.v. woningklimaat) zit op de benedenverdieping op vier punten in de zijmuren gepositioneerd (zijmuren van het trapgedeelte). Wij gingen er altijd een beetje van uit dat deze in het plafond zaten. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat deze punten enigszins vrij gehouden worden, dus let daar op als je van plan bent om bijv. een gesloten kast te willen plaatsen tegen een van deze muren.

Al met al ziet het er allemaal prima en strak uit. Ik wens jullie allemaal fijne kijkdagen toe!


Gr Monique en Sven!

velden29
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2019, 08:56

Re: Kijkdag

Bericht door velden29 » 22 mei 2020, 20:48

Dank voor het 'verslagje'. Daar hebben we zeker profijt van!

MauriceSchuller
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 okt 2019, 08:38

Re: Kijkdag

Bericht door MauriceSchuller » 22 mei 2020, 22:05

Bedankt idd voor de aandachtspunten,
Zullen er op gaan letten.
Hopelijk ben je content met wat je gezien hebt

Peter&Linda
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 jan 2020, 14:35

Re: Kijkdag

Bericht door Peter&Linda » 22 mei 2020, 22:17

Bedankt voor jullie input! We nemen de plattegronden en de rolmaat in ieder geval mee. Ben heel erg benieuwd hoe het er tot dusver uit ziet!

nieuwenhuisen
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 okt 2019, 08:46

Re: Kijkdag

Bericht door nieuwenhuisen » 23 mei 2020, 13:59

...
Laatst gewijzigd door nieuwenhuisen op 30 mei 2022, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Peter&Linda
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 jan 2020, 14:35

Re: Kijkdag

Bericht door Peter&Linda » 25 mei 2020, 16:33

Hallo toekomstige buurtgenoten,

Vanochtend hebben wij de 'kijkdag' gehad. Mooi om ons nieuwe huis ook van binnen te kunnen zien.
Wij vonden het er allemaal goed uit zien. Er werd om ons heen ook nog hard gewerkt.
We kunnen niet wachten totdat we de sleutel krijgen!

Er was één ding waar we ons wel wat zorgen over maken en dat is de mechanische ventilatie in de keuken.
Deze zit bij ons gepositioneerd op de muur tussen de keuken en de trapkast.
Hier hebben we geen rekening mee gehouden bij het ontwerp van de keuken.
In ons geval staat daar namelijk een hoge keukenkast (inclusief koelkast) tegenaan.
Nu is het de vraag of de mechanische ventilatie nog wat verplaatst kan worden door de aannemer of dat we aanpassingen moeten gaan maken aan de keuken.
Wij hopen uiteraard op het eerste! Diessen en Jongen gaan hierover nog met elkaar in gesprek.

Dit probleem zal wellicht bij meerdere woningen spelen.

Groeten en veel plezier op de kijkdagen!

Hans&Tessa #2
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 okt 2019, 13:17

Re: Kijkdag

Bericht door Hans&Tessa #2 » 26 mei 2020, 13:56

Hoi allemaal,

Gisteren ook op de bouw geweest. Mooi om te zien dat het tempo erin blijft zitten. Ten opzichte van de vorige kijkdag, viel natuurlijk op dat er in ons huis (kavel 2) nog veel moest gebeuren. Op de zolderverdieping stonden bijvoorbeeld nog geen wanden en nog nergens dekvloeren. Het was dus echt ruwbouw. Het heeft als voordeel dat je wel meteen ziet waarom het lichtpunt in het toilet (1e verd) niet in het midden zit, want daar ligt een buis voor de ventilatie in de vloer van de 2e verdieping.

Wat ons opviel was het ontbreken van een lichtpunt (hadden ze zelf gelukkig ook al geconstateerd) in de woonkamer. Wordt aangepast. De luchtbehandeling in de woonkamer en keuken, zoals Peter hierboven beschrijft is het in de woonkamer voor ons vooral estetisch. In de keuken is het een probleem, omdat daar een kastenwand komt te staan. Martine had dat ook geconstateerd, bij meerdere woningen. In haar mail van vandaag geeft ze aan dat de keukeninstallateur (van Diessen) hier geen rekening mee heeft gehouden. Eerlijk gezegd vind ik dat wat kort door de bocht. Maar een oplossing zie ik zelf ook niet meteen. Plafond zal wel niet meer lukken (te veel breekwerk en constructie technisch niet berekend), dus verplaatsen in de trapkast. Door de in-en uitlaat verder van de muur te plaatsen kan het wel, maar dan zit er in je trapkast dus een leiding in het zicht. Dat is niet zo fraai. Dus of dat iets wordt... Aan de keuken willen wij in ieder geval geen consessies doen.
Verder viel ons op dat alle riolering van de toiletten is uitgevoerd in 90mm. Het was mijn overtuiging dat dit 110mm moest zijn, maar na wat zoekwerk op internet, blijkt dat dit niet ongebruikelijk is. Dat is ook wat Martine en collega tegen me vertelden.
En tot slot viel ons op dat de maten in zowat alle gevallen afwijken van de maten op de tekening. Soms minder, soms meer. Dus als je heel specifieke meubelen oid hebt bedacht op bepaalde plekken, met bepaalde afmetingen, kan het zijn dat dit niet past.

Maar eerlijk is eerlijk, Martine en haar collega (ben haar naam even kwijt) hebben ons zo goed mogelijk geholpen, we kregen alle tijd en ze hebben geprobeerd om overal een antwoord op te formuleren. En ja, over de panelen krijgen we later nog info, want die hadden zij ook nog niet. Kortom een leuke ochtend en ook weer even de buren van kavel 1 gesproken.

Floor & Roel
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mar 2020, 19:04

Re: Kijkdag

Bericht door Floor & Roel » 27 mei 2020, 09:34

Hans&Tessa #2 schreef:
26 mei 2020, 13:56
Het heeft als voordeel dat je wel meteen ziet waarom het lichtpunt in het toilet (1e verd) niet in het midden zit, want daar ligt een buis voor de ventilatie in de vloer van de 2e verdieping.
Leuk om te lezen!
Wat mij opvalt is jouw opmerking over de ventilatiebuis. Martine heeft tegen mij verteld dat het lichtpunt op het toilet op de 1e verdieping is verschoven i.v.m. een verstevigde constructie. Die verstevigde constructie was nodig, aangezien het naast de trappen zit. Volgens mij is dit bij jullie ook het geval. Heb je toevallig van deze buis een foto gemaakt?
Groeten,
Roel kavel 9

velden29
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2019, 08:56

Re: Kijkdag

Bericht door velden29 » 27 mei 2020, 21:01

Hans&Tessa #2 schreef:
26 mei 2020, 13:56
De luchtbehandeling in de woonkamer en keuken, zoals Peter hierboven beschrijft is het in de woonkamer voor ons vooral estetisch. In de keuken is het een probleem, omdat daar een kastenwand komt te staan. Martine had dat ook geconstateerd, bij meerdere woningen. In haar mail van vandaag geeft ze aan dat de keukeninstallateur (van Diessen) hier geen rekening mee heeft gehouden. Eerlijk gezegd vind ik dat wat kort door de bocht. Maar een oplossing zie ik zelf ook niet meteen. Plafond zal wel niet meer lukken (te veel breekwerk en constructie technisch niet berekend), dus verplaatsen in de trapkast. Door de in-en uitlaat verder van de muur te plaatsen kan het wel, maar dan zit er in je trapkast dus een leiding in het zicht. Dat is niet zo fraai. Dus of dat iets wordt... Aan de keuken willen wij in ieder geval geen consessies doen.
Als ik dit zo lees vrees ik het ergste voor onze woning. Wij gaan 15 juni kijken.
Om te verwijzen naar van Diessen lijkt mij ook kort door de bocht.

Daarnaast vraag ik me af of we dit zo maar moeten 'slikken', Ik wil geen muggezifter zijn maar vaak is het zo dat bouwfouten moeten worden opgelost of moet worden genoeg gedaan, maw een soort van schadevergoeding voor het niet nakomen van afspraken.
( we hadden de zonnepanelen al, de lamp op toilet, nu de luchtbehandeling....)

Hoe zien jullie dit?

Plaats reactie