Schutting/afvoer grond

Schutting/bestrating

Moderator: velden29

MauriceSchuller
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 okt 2019, 08:38

Schutting/afvoer grond

Bericht door MauriceSchuller » 10 jan 2020, 19:43

Beste toekomstige buren,

Het is natuurlijk nog heel ver vooruit, maar je kan er maar alvast over nagedacht hebben.

Omdat we natuurlijk allemaal wat privacy in de tuin willen ;) , zal een schutting toch wel handig zijn.
En als je meer afneemt kan je beter onderhandelen over de prijs, en het zal met aanleggen ook wat makkelijker zijn dan als iedereen apart iets doet.

Er zal denk ik ook wat zwarte grond moeten worden afgegraven voordat er bestraat kan worden en als we dit met zijn allen tegelijk kunnen doen is dat logistiek gezien voor iedereen makkelijk.

Mijn vrouw heeft al contact gehad met een schuttingzetter die alle vormen en maten qua schutting kan leveren tegen gereduceerd tarief, maar met alle garantie. Hoe meer we afnemen hoe goedkoper.
Maar iedereen heeft zijn eigen idee van wat ie wilt natuurlijk, en daarom denk ik dat het verstandig is om tegen die tijd een groep van een paar personen te maken, die er uiteraard zin in heeft, om bij elkaar te komen en een paar opties te maken en dit voor te leggen aan de rest. zodat je niet alles verschillend hebt.

Ik lees wel wie dit enigzins een goed plan vindt en dan horen we elkaar snel.

Groetjes, Maurice en Suzan, kavel 13

Fam Hermans
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 okt 2019, 13:51

Re: Schutting/afvoer grond

Bericht door Fam Hermans » 12 jan 2020, 22:33

Hoi

Wat fijn dat jullie daar al over nadenken.
Mag ik vragen naar wat voor soort schutting is gekeken. (hebben jullie hier afbeeldingen van?
Zijn dit alleen de schuttingpanelen of hebben jullie ook gekeken naar eventueel hekwerk met klimop?
We hebben dit in meerdere nieuwbouwwijken aangetroffen en op zich is dit een mooie en natuurlijke afscheiding welke in de winter ook groen is.

Groetjes

MauriceSchuller
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 okt 2019, 08:38

Re: Schutting/afvoer grond

Bericht door MauriceSchuller » 13 jan 2020, 13:57

Hey,
We hebben nu gekeken naar schuttingen met betonnen onderpaneel (structuur of niet) met een Douglas paneel erop met 19 of 21 panelen en beton palen.
Zal ff kijken of ik wat afbeeldingen hierbij kan krijgen.

Ik heb zelf nog niet gekeken naar hekwerken met klimop (wat wel mooi is), omdat het best een lange tijd duurt voordat het dichtgegroeid is.

Ik zal van week een collage maken van wat opties en zal navraag doen over de klimop versie

Groetjes, Maurice

Yuri&Emmy
Berichten: 53
Lid geworden op: 25 okt 2019, 18:41

Re: Schutting/afvoer grond

Bericht door Yuri&Emmy » 13 jan 2020, 15:00

Hallo,

Altijd goed om even te kijken of we iets kunnen met korting door samen inkoop te doen.
Een vriend van me heeft een sierbestratingsbedrijf, legt ook terras en plaatst schuttingen. Daarnaast heb ik iemand in mijn netwerk die planten en hagen kweekt in allerlei soorten en maten. Daar wil ik ook eens gaan informeren.

Wij hebben een hoekkavel (#7) met tevens aan onze achterzijde een soort van brandgang met recht van overpad.
Is er al bekend wat er geplaatst mag worden / of er restricties zijn?

Groeten, Yuri
Kavel #7

Jarina
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2019, 11:59

Re: Schutting/afvoer grond

Bericht door Jarina » 14 jan 2020, 16:21

Wij zijn er zeker voor om dit met elkaar de realiseren.
Na het gereedkomen van onze huidige nieuwbouwwoning, hebben wij ook met elkaar schuttingen en andere werkzaamheden laten uitvoeren.
Dat is ons heel goed bevallen.
Daarom zijn wij helemaal voor om dit weer te doen.
En zeker als er mensen zijn die ons willen helpen met het leggen van paden en terrassen.
Er moeten uiteindelijk toch stenen en tegels gelegd, en afscheidingen gemaakt worden.

velden29
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2019, 08:56

Re: Schutting/afvoer grond

Bericht door velden29 » 19 jan 2020, 13:49

Ook een positieve reactie vanuit ons. We hebben ook al wat ideetjes over de afscheiding en laten we vooral kijken waar we kunnen samenwerken. Mocht er een groepje gevormd worden dan denken wij graag mee.
( en wellicht ook tuinhuisjes / overkappingen e.d. daarin meenemen ).

Het zou mooi zijn als die schuttingboer alle varianten kan leveren zodat ieder zijn eigen identiteit en wens kwijt kan. Wellicht wel slim dan 2 partijen in de arm te nemen die een soort van offerte kunnen gaan aanleveren. Dan heb je wat vergelijkingsmateriaal.

Starten met een voortrekkersgroepje?
( ikzelf ben erg gecharmeerd van het bedrijf 'buitenpracht'. Wel wat duurder denk ik dan gemiddeld maar de afwerking en materialen zijn ook echt anders dan de gemiddelde leverancier ).

Freddy & Simone #40
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 okt 2019, 19:19

Re: Schutting/afvoer grond

Bericht door Freddy & Simone #40 » 19 jan 2020, 14:20

Goed initiatief!!!
Echter is het jammer dat niet iedereen actief is op het forum om hen zo te kunnen benaderen.
Ik mis geloof ik mijn beide buren hier 8-)

Wij houden ons zeker aanbevolen, en zullen dit dan ook zekers volgen.
Groepje, dat is mss idd een goede optie.

Wij horen het graag.

Mvgr,
Freddy en Simone

MauriceSchuller
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 okt 2019, 08:38

Re: Schutting/afvoer grond

Bericht door MauriceSchuller » 19 jan 2020, 16:18

Hey allemaal,
Een groep maken met initiatief nemers is een goed idee, wie wil😉😁?
Ik vind het zeker leuk om erin te zitten.
Misschien dat we als het groepje gemaakt is iedereen die op open gegevens staat in dit forum een persoonlijk bericht kunnen sturen en ze zo op de hoogte te houden.
We spreken elkaar snel.
Groetjes Maurice

Freddy & Simone #40
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 okt 2019, 19:19

Re: Schutting/afvoer grond

Bericht door Freddy & Simone #40 » 19 jan 2020, 21:41

Wat betreft het groepje wil ik ook wel aansluiten.
Overigens als we dan toch bezig zijn, wil ik wel een rechterhand hier bij het forum hebben, dus als iemand zich geroepen voelt om als moderator te worden bestempeld is deze welkom.

Fam Hermans
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 okt 2019, 13:51

Re: Schutting/afvoer grond

Bericht door Fam Hermans » 19 jan 2020, 21:49

Ik wil ook wel meedenken over de schutting.
Mijn buren zitten volgens mij ook niet op dit forum

Grts

Plaats reactie