Schutting/afvoer grond

Schutting/bestrating

Moderator: velden29

Yuri&Emmy
Berichten: 53
Lid geworden op: 25 okt 2019, 18:41

Re: Schutting/afvoer grond

Bericht door Yuri&Emmy » 20 jan 2020, 13:14

Fam Hermans schreef:
19 jan 2020, 21:49
Ik wil ook wel meedenken over de schutting.
Mijn buren zitten volgens mij ook niet op dit forum

Grts
Dat is goed om te horen.
Ik vind dat er overigens maar weinig kopers aangesloten zijn op het forum. Ik vraag me dan ook af of iedereen er weet van heeft...
Zouden de beheerders van het forum de mensen die nog niet aangesloten zitten nogmaals kunnen benaderen?
Wellicht dat de Jongen BV middels een bericht iedereen kan bereiken en het forum onder de aandacht kunnen brengen. Bij mij kwam toentertijd namelijk de uitnodiging ook in mijn Spambox terecht.
Kavel #7

Nils_#39
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 okt 2019, 08:49

Re: Schutting/afvoer grond

Bericht door Nils_#39 » 20 jan 2020, 13:48

-
Laatst gewijzigd door Nils_#39 op 24 jan 2021, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Freddy & Simone #40
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 okt 2019, 19:19

Re: Schutting/afvoer grond

Bericht door Freddy & Simone #40 » 20 jan 2020, 14:22

Yuri&Emmy schreef:
20 jan 2020, 13:14
Fam Hermans schreef:
19 jan 2020, 21:49
Ik wil ook wel meedenken over de schutting.
Mijn buren zitten volgens mij ook niet op dit forum

Grts
Dat is goed om te horen.
Ik vind dat er overigens maar weinig kopers aangesloten zijn op het forum. Ik vraag me dan ook af of iedereen er weet van heeft...
Zouden de beheerders van het forum de mensen die nog niet aangesloten zitten nogmaals kunnen benaderen?
Wellicht dat de Jongen BV middels een bericht iedereen kan bereiken en het forum onder de aandacht kunnen brengen. Bij mij kwam toentertijd namelijk de uitnodiging ook in mijn Spambox terecht.
Ik heb hier al eens over nagedacht en het voorgelegd aan mijn vrouw om dit bij Jongen bekend te maken, maar heb besloten om dat niet te doen.
Reden: nu is het forum vrij van derde partijen en dus open/makkelijkere suggesties/feedback etc... ik denk dat op het moment we Jongen uitnodigen het allemaal wat terughoudener wordt. Niet iedereen durft dan mss zijn eigen ongezouten mening te geven om het zomaar te zeggen.

De missende buren kunnen wel aangeschreven worden, als we weten wie het zijn.
Ik mis zelf me buren van kavel #41

Hans&Tessa #2
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 okt 2019, 13:17

Re: Schutting/afvoer grond

Bericht door Hans&Tessa #2 » 20 jan 2020, 21:22

Hallo allen,

Je kunt er maar op tijd bij zijn ;) , maar ook wij willen best meedenken over schutting. Maar t.z.t. ook over een overkapping in de tuin en/of een carport.
Even off topic; kun je instellen dat je een mailtje of iets dergelijks krijgt als er iets op het forum wordt gezet? Het is voorlopig nog rustig op dit forum en daarom kijk ik niet elke dag.
Hans en Tessa.

Freddy & Simone #40
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 okt 2019, 19:19

Re: Schutting/afvoer grond

Bericht door Freddy & Simone #40 » 21 jan 2020, 13:42

Hans&Tessa #2 schreef:
20 jan 2020, 21:22
Even off topic; kun je instellen dat je een mailtje of iets dergelijks krijgt als er iets op het forum wordt gezet? Het is voorlopig nog rustig op dit forum en daarom kijk ik niet elke dag.
Hans en Tessa.
Hans en Tessa,
Dit kun jezelf instellen.


Klik rechtsboven op je gebruikersnaam, als het goed is zie je er al een pijltje staan.
Klik op gebruikerspaneel.
Klik dan op tablad forumvoorkeuren.
Kies dan links wijzig berichtstandaarden.
Vink dan de onderste optie aan deze staat nu nog op nee.

Veel plezier ermee.

mvgr,
Freddy

Yuri&Emmy
Berichten: 53
Lid geworden op: 25 okt 2019, 18:41

Re: Schutting/afvoer grond

Bericht door Yuri&Emmy » 21 jan 2020, 19:42

Hier hetzelfde. Zoals aangegeven kan ik wellicht wat regelen mbt schutting ed.
Mocht er een groepje gemaakt worden dan stel ik me graag beschikbaar.
Kavel #7

Yuri&Emmy
Berichten: 53
Lid geworden op: 25 okt 2019, 18:41

Re: Schutting/afvoer grond

Bericht door Yuri&Emmy » 21 jan 2020, 19:48

Freddy & Simone #40 schreef:
20 jan 2020, 14:22
Yuri&Emmy schreef:
20 jan 2020, 13:14
Fam Hermans schreef:
19 jan 2020, 21:49
Ik wil ook wel meedenken over de schutting.
Mijn buren zitten volgens mij ook niet op dit forum

Grts
Dat is goed om te horen.
Ik vind dat er overigens maar weinig kopers aangesloten zijn op het forum. Ik vraag me dan ook af of iedereen er weet van heeft...
Zouden de beheerders van het forum de mensen die nog niet aangesloten zitten nogmaals kunnen benaderen?
Wellicht dat de Jongen BV middels een bericht iedereen kan bereiken en het forum onder de aandacht kunnen brengen. Bij mij kwam toentertijd namelijk de uitnodiging ook in mijn Spambox terecht.
Ik heb hier al eens over nagedacht en het voorgelegd aan mijn vrouw om dit bij Jongen bekend te maken, maar heb besloten om dat niet te doen.
Reden: nu is het forum vrij van derde partijen en dus open/makkelijkere suggesties/feedback etc... ik denk dat op het moment we Jongen uitnodigen het allemaal wat terughoudener wordt. Niet iedereen durft dan mss zijn eigen ongezouten mening te geven om het zomaar te zeggen.

De missende buren kunnen wel aangeschreven worden, als we weten wie het zijn.
Ik mis zelf me buren van kavel #41
Wat ik al zei: ik zou Jongen BV vragen om via homectrl de andere kopers mede te delen / op te laten attenderen dat het forum er is. Logischerwijs niet om Jongen BV uit te nodigen voor het forum.
Kavel #7

Emiel
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 okt 2019, 20:03

Re: Schutting/afvoer grond

Bericht door Emiel » 22 jan 2020, 11:37

Wij willen ook graag meedenken over de schuttingmogelijkheden. Kavelnummer #44

Wij zitten aan de straatkant en voor ons is het nog niet helemaal duidelijk of we daardoor aan de straatkant verplicht zijn om gaas met klimop te plaatsen. Weet iemand toevallig hoe dit zit?

Daarnaast zag ik in de akte van de notaris staan dat we verplicht zijn om 1/2 parkeerplaatsen te maken op de openbare weg. Kan iemand aangeven of dit daadwerkelijk van ons wordt verwacht of bedoelen ze daar je eigen oprit mee?

Alvast bedankt!

Emiel en Lisanne

Yuri&Emmy
Berichten: 53
Lid geworden op: 25 okt 2019, 18:41

Re: Schutting/afvoer grond

Bericht door Yuri&Emmy » 22 jan 2020, 20:24

Emiel schreef:
22 jan 2020, 11:37
Wij willen ook graag meedenken over de schuttingmogelijkheden. Kavelnummer #44

Wij zitten aan de straatkant en voor ons is het nog niet helemaal duidelijk of we daardoor aan de straatkant verplicht zijn om gaas met klimop te plaatsen. Weet iemand toevallig hoe dit zit?

Daarnaast zag ik in de akte van de notaris staan dat we verplicht zijn om 1/2 parkeerplaatsen te maken op de openbare weg. Kan iemand aangeven of dit daadwerkelijk van ons wordt verwacht of bedoelen ze daar je eigen oprit mee?

Alvast bedankt!

Emiel en Lisanne
Wij vragen ons ook af wat er wel en niet verplicht is mbt erfafscheiding. Aangezien wij op een hoek komen te wonen is het wel handig om dat te weten....
Kavel #7

Emiel
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 okt 2019, 20:03

Re: Schutting/afvoer grond

Bericht door Emiel » 25 jan 2020, 14:07

Ik heb gisteren contact opgenomen met MGM Makelaardij voor een toelichting op de erfafscheiding zoals deze is opgenomen in de akte. Zij hebben mij vervolgens doorverwezen naar Marcel van Kessel van MGM Projectontwikkeling en hebben de afspraken die er gemaakt zijn tussen MGM projectontwikkeling en de gemeente uitgezocht. Hier staat in vermeld dat de tuinen die aan de grens van onze fase zitten bij de oplevering van de woning voorzien worden van gaas met klimop. Er is echter géén boeteclausule (vanaf fase 4b is dit wel gedaan) opgenomen als dit door de bewoner op een later moment wordt weg gehaald. Bij woningen van Dijkstraten die reeds zijn opgeleverd kan je het resultaat van deze erfafscheiding zien en wij vinden dit persoonlijk niet mooi.

Ik ben met MGM Projectontwikkeling overeen gekomen dat zij deze informatie voor ons op papier zetten, welke onderdeel zal uitmaken van de akte. Daarnaast zal MGM projectontwikkeling er ook voor zorgen dat het gaas en klimop na oplevering zal worden verwijderd.

Plaats reactie