EXTRA ZONNEPANELEN

Moderator: velden29

Plaats reactie
velden29
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2019, 08:56

EXTRA ZONNEPANELEN

Bericht door velden29 » 15 feb 2020, 17:44

Wij hebben een offerte gekregen om het dak volledig met zonnepanelen te bedekken. ( deadline offerte is 29 feb )
Deze offerte is voor kavels 1-5-15-29 hetzelfde begrijp ik.

Hieronder een copy-paste:
Uitbreiding PV-panelen van Basis naar dakvullend (kv01, 05, 15, 29) € 5.295,00
Uitbreiden van de basis pv-installatie naar dakvullend. (extra 12 stuks a 310Wp)
Incl. aanpassen meterkast.

Wij gaan waarschijnlijk deze keuze nemen. De prijs lijkt ons oke. Hoe kijken anderen hierna? Hoor graag reacties!

Jarina
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2019, 11:59

Re: EXTRA ZONNEPANELEN

Bericht door Jarina » 29 feb 2020, 16:47

Wij van kavel 20 hebben geen offerte gehad!

velden29
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2019, 08:56

Re: EXTRA ZONNEPANELEN

Bericht door velden29 » 01 mar 2020, 12:29

Jarina schreef:
29 feb 2020, 16:47
Wij van kavel 20 hebben geen offerte gehad!
..dan zou het kunnen zijn dat er geen panelen bij geplaatst kunnen worden? Even een berichtje naar Martine?

Yuri&Emmy
Berichten: 53
Lid geworden op: 25 okt 2019, 18:41

Re: EXTRA ZONNEPANELEN

Bericht door Yuri&Emmy » 02 mar 2020, 14:27

Dat lijkt me ook dat hier dan geen optie voor is.
Wij hebben er voor gekozen het dakvullend te laten maken (kavel #7)
Kavel #7

velden29
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2019, 08:56

Re: EXTRA ZONNEPANELEN

Bericht door velden29 » 07 mei 2020, 21:26

Laten we elkaar hier ook op de hoogte houden van het gedoe rondom het niet passen van de panelen op het dak.
Jongen moet dit even netjes oplossen, wellicht dat we elkaar daarvoor nodig hebben..samen sterker, toch?

Martine verteld mij vandaag dat ze er mee bezig zijn en dat uitgangspunt is dat we betalen wat we krijgen. Lijkt me vanzelfsprekend maar ik maak me meer zorgen over het feit dat het dak straks wat raar belegd is.
Iemand al meer info hierover?

Hans&Tessa #2
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 okt 2019, 13:17

Re: EXTRA ZONNEPANELEN

Bericht door Hans&Tessa #2 » 09 mei 2020, 21:56

Beste allemaal,

Kan iemand hier even wat toelichting geven? Aanvullend op het netjes uitvullen van het dak, ben ik ook benieuwd naar de 'randen' die naast de panelen overblijven. Vanuit het vorige project van MGM (aan de kantelhaak) weet ik dat er discussie is geweest over of dat afgewerkt werd met platen of met pannen. Van een bewoner daar weet ik dat daar eerst platen geplaatst zijn, maar door de temperatuurverschillen dit vrijwel meteen ging 'golven'. Daar hebben ze uiteindelijk veel gedoe gehad om daar toch pannen te krijgen. Ik wacht dus even af wat er bij onze woning op gelegd wordt en of dat fraai is.
Over de pv-panelen heb ik ook contact gehad, maar bij ons kavel (2) was er geen mogelijkheid om iets bij te plaatsen. Maar uit de berekening komen echter 27 panelen. Heel benieuwd hoe dat mooi te verdelen is en of er dan geen opvulplaten geplaatst worden.

velden29
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2019, 08:56

Re: EXTRA ZONNEPANELEN

Bericht door velden29 » 12 mei 2020, 20:16

Hans&Tessa #2 schreef:
09 mei 2020, 21:56
Beste allemaal,

Kan iemand hier even wat toelichting geven? Aanvullend op het netjes uitvullen van het dak, ben ik ook benieuwd naar de 'randen' die naast de panelen overblijven. Vanuit het vorige project van MGM (aan de kantelhaak) weet ik dat er discussie is geweest over of dat afgewerkt werd met platen of met pannen. Van een bewoner daar weet ik dat daar eerst platen geplaatst zijn, maar door de temperatuurverschillen dit vrijwel meteen ging 'golven'. Daar hebben ze uiteindelijk veel gedoe gehad om daar toch pannen te krijgen. Ik wacht dus even af wat er bij onze woning op gelegd wordt en of dat fraai is.
Over de pv-panelen heb ik ook contact gehad, maar bij ons kavel (2) was er geen mogelijkheid om iets bij te plaatsen. Maar uit de berekening komen echter 27 panelen. Heel benieuwd hoe dat mooi te verdelen is en of er dan geen opvulplaten geplaatst worden.
Probeer het antwoord bij Martine te zoeken, Hans. Wel fijn dat je hier een bericht plaatst. Ik was nog niet op de hoogte van eventuele problemen met de platen tijdens temperatuurverschillen.
27 ( priemgetal! ) lijkt me een raar aantal. Eerder hoorde ik van 31 panelen op een huis.... Wellicht dat boven de dakkapel er een oneven aantal komt (3) en dan hou je 6 rijen van 4 over. DAn klopt het rekensommetje naar 27 weer ;)

Yuri&Emmy
Berichten: 53
Lid geworden op: 25 okt 2019, 18:41

Re: EXTRA ZONNEPANELEN

Bericht door Yuri&Emmy » 12 mei 2020, 21:00

Ik heb vandaag een bericht gestuurd naar Martine met de mededeling dat ik het belachelijk vind dat we geen update ontvangen (we zijn inmiddels 4 weken verder). Ze schuift het af op Homij (de bal ligt bij hun). Waarop ik heb gezegd dat een berichtje vanuit JongenBV met de mededeling dat ze er mee bezig zijn op zijn minst normaal zou zijn.

Martine gaf aan dat we ons niet zorgen hoeven te maken en echt wel ons geld terug krijgen. Waarop ik gezegd heb dat het niet alleen gaat om de euro's maar vooral ook dat we willen weten hoe ze de indeling nu op gaan lossen/ hoe het er uit komt te zien. En daarnaast dat we dus minder panelen krijgen en dus minder opbrengst....

Mocht ik reactie ontvangen dan laat ik het wel weten. Misschien goed om met alle gedupeerde hier samen een statement in te malen...
Kavel #7

velden29
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2019, 08:56

Re: EXTRA ZONNEPANELEN

Bericht door velden29 » 14 mei 2020, 08:58

Fa. Jongen is niet van de communicatie. Ik heb Martine ook al gevraagd vaker en meer te communiceren. Zeker als het gaat over onderwerpen waar vraagtekens, problemen of onrust over is. Mijn verzoek heeft dus ook geen effect gehad.

Ik sluit aan bij het statement, Yuri. Hoor graag de reactie die je krijgt van Martine.

Plaats reactie