Erratum zonnepanelen

Moderator: velden29

MauriceSchuller
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 okt 2019, 08:38

Erratum zonnepanelen

Bericht door MauriceSchuller » 15 mei 2020, 20:10

Hierbij een extra tapje om alle resultaten en communicatie omtrent zonnepanelen op de garage te bespreken.

Hopelijk wordt dit snel en in goed overleg met de kopers opgelost.

We zien alle reacties tegemoet

Bas Elise #25
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 mar 2020, 14:46

Re: Erratum zonnepanelen

Bericht door Bas Elise #25 » 15 mei 2020, 20:30

Dag Maurice, de D4 woningen hebben een brief ontvangen met o.a. deze zonnepanelen erratum kwestie. Ik kan dus aannemen dat iedereen het erratum voorstel ontvangt?

Ik heb mijn bedenkingen en heb reeds verzocht om meer info rondom hoe e.e.a. wordt weggewerkt, hoeveel panelen erop het platte dak komen.
Het ontneemt ons ook de mogelijkheid om er zelf later panelen (extra) bij te leggen.

Ik ben benieuwd naar de verdere meningen wat hier mee te doen.

Groet Bas

Nils_#39
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 okt 2019, 08:49

Re: Erratum zonnepanelen

Bericht door Nils_#39 » 15 mei 2020, 20:47

-
Laatst gewijzigd door Nils_#39 op 24 jan 2021, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.

nieuwenhuisen
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 okt 2019, 08:46

Re: Erratum zonnepanelen

Bericht door nieuwenhuisen » 15 mei 2020, 20:49

...
Laatst gewijzigd door nieuwenhuisen op 30 mei 2022, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Fam Hermans
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 okt 2019, 13:51

Re: Erratum zonnepanelen

Bericht door Fam Hermans » 15 mei 2020, 21:31

De d3 woningen ook.
Kavel 3 wordt het ook op garage gelegd. Weinig info vanuit jongen vind ik.
Alleen een erratum zonder uitgebreidere tekst en uitleg

Hans&Tessa #2
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 okt 2019, 13:17

Re: Erratum zonnepanelen

Bericht door Hans&Tessa #2 » 16 mei 2020, 18:10

Wij hebben inderdaad ook het erratum ontvangen. Het heeft ons verrast. Ik heb al contact gezocht met Martine hierover, want wij zijn er niet blij mee. Nu komt er op een plek waar ik een kast had bedacht een omvormer te hangen. Bovendien neem ik aan dat er misschien nu wel gelegenheid is om panelen bij te plaatsten tegen een gunstig tarief. Dat was eerst niet voor de D4 woningen.

Martine stuurde me dat het erratum alleen getekend diende te worden voor gezien. Weet iemand met meer juridische achtergrond hier het fijne van? Het voelt voor ons toch echt als het veranderen van de spelregels, gedurende het spel. En als dat zo is, hoef ik hier niet akkoord mee te gaan.

Laten we elkaar goed op de hoogte houden en wellicht wat samen optrekken hierin. Misschien levert ons dat iets op.

Hans en Tessa

Fam Hermans
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 okt 2019, 13:51

Re: Erratum zonnepanelen

Bericht door Fam Hermans » 16 mei 2020, 22:32

Hoi Hans,

Zondagochtend 10.30 komen er aantal mensen bijeen bij de speeltuin in het plan om samen tot 1 plan naar jongen te komen.
Ze veranderen idd de spelregels.
Er is inmiddels ook een app. Maurice schuller is de beheerder

velden29
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2019, 08:56

Re: Erratum zonnepanelen

Bericht door velden29 » 17 mei 2020, 11:48

Wij (D1) hebben GEEN erratum gekregen over panelen op de garage. WEL een erratum over de lamp in het toilet. Die kan niet in het midden en zal naar de zijkant verplaatst worden. ( geldt voor kavels 7/14/15/29 ).

Lijkt een simpele aanpassing maar volgens mij best een raar gezicht..de lamp aan de zijkant van het toilet ipv het midden...

velden29
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2019, 08:56

Re: Erratum zonnepanelen

Bericht door velden29 » 17 mei 2020, 17:15

Fam Hermans schreef:
16 mei 2020, 22:32
Hoi Hans,

Zondagochtend 10.30 komen er aantal mensen bijeen bij de speeltuin in het plan om samen tot 1 plan naar jongen te komen.
Ze veranderen idd de spelregels.
Er is inmiddels ook een app. Maurice schuller is de beheerder
Kunnen jullie hier op het forum vertellen wat jullie gaan doen?

MauriceSchuller
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 okt 2019, 08:38

Re: Erratum zonnepanelen

Bericht door MauriceSchuller » 17 mei 2020, 19:41

Dat is een concept mail die wij namens de onderstaande kavels willen sturen, hoor graag snel of iemand die er nog niet op staat er ook bij vernoemd wil worden. En als er nig concrete aanvullingen zijn die betrekking hebben op iedereen hoor ik dat ook.
Deze mail versturen we vanavond 22.30u naar Martine.



Beste Martine,

Op zondag 17 mei jl. hebben we met een aantal kopers gezamenlijk overleg gehad. Dit naar aanleiding van de errata die vrijdag aan diverse (of wellicht alle) kopers zijn verstuurd. We hebben gesproken met de kopers van kavels 3, 7, 8, 9, 13, 17, 33, 39, 40 en 41 en deze mail is dus ook namens ons allen.

We lopen met zijn allen tegen een aantal dingen aan, die we graag even richting jou willen uiten en waar we onze vraagtekens bij willen zetten.

Communicatie
Ons inziens had de communicatie hieromtrent een stuk beter gekund. Op vrijdag wordt ons ineens een document in de mail gedropt met het verzoek dit binnen 5 dagen ondertekend te retourneren, zonder verdere toelichting en details etc. Wij, van bovengenoemde kavels, zijn dan ook allemaal voornemens om het erratum met betrekking tot de zonnepanelen niet te ondertekenen zolang er geen wederzijds overleg vanuit jullie met elk van ons heeft plaatsgevonden. We begrijpen dat er extra panelen geplaatst moeten worden om de NOM norm te realiseren en weten ook dat jullie contractueel gezien het hogere rendement qua energie-opwekking moeten realiseren. Daar zijn we ook niet op tegen. Wel hebben we moeite met de wijze waarop dit gebeurd en dan met name met het feit dat er helemaal geen overleg plaatsvindt.

Oorzaak van het probleem met betrekking tot de zonnepanelen
Ons is onduidelijk wat precies de oorzaak van het hele probleem met betrekking tot de zonnepanelen is? We horen diverse geluiden, zoals verwachte problemen voor de levering van de zonnepanelen maar bijvoorbeeld ook een gewijzigde dakconstructie. Hierin wordt geen duidelijkheid verstrekt. Daarnaast hebben we het idee dat we alle informatie specifiek moeten opvragen en dat er maar weinig tot niets proactief vanuit jullie wordt gecommuniceerd. Graag horen we waar het probleem precies zit.

Oplossing die jullie bieden
Jullie bieden aan om aanvullende zonnepanelen op de garage te plaatsen. Zijn er ook mogelijkheden onderzocht om bijvoorbeeld ándere panelen (met een hoger rendement) te plaatsen, om zodoende toch de NOM norm te realiseren met slechts panelen aan één kant van de kap? Of is de mogelijkheid bekeken om de zonnepanelen aan de andere kant van de kap op de dakpannen te plaatsen?

Positie extra omvormer
We begrijpen dat de extra zonnepanelen op de garage ook een extra omvormer ín de garage met zich mee brengt. De positie van deze omvormer is ongunstig voor velen van ons. Sommigen willen de garage bijvoorbeeld bij de woonruimte betrekken of zelf nog isoleren na oplevering. Een omvormer direct na de loopdeur heeft negatieve invloed op veel van deze plannen. Waarom wordt er niets besproken met betrekking tot de positionering? En waarom zijn de extra panelen niet ook aan te sluiten op de omvormer op zolder bijvoorbeeld?

Velen van ons zullen ook jou individueel nog contacteren met een “beklag” over de kavel-specifieke situatie. Echter wilden we ons als groep ook even bij elkaar scharen om deze onvrede te uiten. Hopelijk kan één ieder van ons tot een gepaste oplossing komen met jullie.

Met vriendelijke groet,
Alle kopers van kavels 3, 7, 8, 9, 13, 17, 33, 39, 40 en 41

Plaats reactie