Oplevering huizen Dijkstraten fase 4

Moderator: velden29

Freddy & Simone #40
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 okt 2019, 19:19

Oplevering huizen Dijkstraten fase 4

Bericht door Freddy & Simone #40 » 16 okt 2019, 10:54

Ik had Martine de vraag gesteld of de huizen zoals toegezegd is door MGM makelaar in September opgeleverd worden.
Als antwoord kreeg ik het volgende:
Hoi Freddy, ik hoorde inderdaad ook dat dat gezegd is.
Zoals in de presentatie aangegeven staat in het contract 175 werkbare dagen na gereedkomen fundering. We gaan in januari graven als het goed is, daarna dus de fundering zetten. Dan als de fundering klaar is moet je er dus zo'n 10mnd bij tellen (incl vakantie) en dan kom je zeker later uit dan september 2020. En dat betreft dan ook nog de eerste woning en enkel bij geen vertraging door weersinvloeden. Tussen de eerste en de laatste woning zit ook nog zeker zo'n 2 maanden.
Ik vind het vervelend je wellicht teleur te stellen en zal het met de makelaars opnemen.

Groetjes Martine


velden29
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2019, 08:56

Re: Oplevering huizen Dijkstraten fase 4

Bericht door velden29 » 24 okt 2019, 08:58

Ik had oktober begrepen maar als ik dit zo lees zal het eerder november worden Wij (nr 29) zitten ook nog eens in het 2e deel van deze fase.

MauriceSchuller
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 okt 2019, 08:38

Re: Oplevering huizen Dijkstraten fase 4

Bericht door MauriceSchuller » 24 okt 2019, 09:07

Ons is al duidelijk gemaakt dat het pas januari 2021 kan worden. Wij zitten op nr13 :?

nieuwenhuisen
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 okt 2019, 08:46

Re: Oplevering huizen Dijkstraten fase 4

Bericht door nieuwenhuisen » 24 okt 2019, 09:17

...
Laatst gewijzigd door nieuwenhuisen op 30 mei 2022, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.

KevinenKelly
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 okt 2019, 09:35

Re: Oplevering huizen Dijkstraten fase 4

Bericht door KevinenKelly » 25 okt 2019, 09:40

Wij hebben toevallig Martine vorige week een mail gestuurd mbt het stikstof probleem en de vergunningen rondom Dijkstraten fase 4. Dit is wat we als antwoord hebben ontvangen:

Voor dit onderwerp moeten we extra gegevens aanleveren bij de vergunningsaanvraag. Daar zijn we volop mee bezig en dat komt ook wel in orde. Daarna is het aan de gemeente om vergunning te verlenen. Voor nu zou alles goed moeten lopen. Maar ik begrijp dat nog niet alle gemeenten overgaan tot het verstrekken van vergunningen. Daar hebben wij geen invloed op. Daarnaast kan er in de bezwaarperiode ook nog bezwaar worden gemaakt. het blijft dus even afwachten hoe de problematiek aangepast gaat worden.kortom, wij doen er alles aan om het doorgang te laten vinden. Maar we hebben pas zekerheid als de vergunning er is en er geen bezwaren worden gemaakt.Sorry dat ik u niet meer informatie kan verstrekken momenteel.

Dus het wordt nog even afwachten denk ik.

Kevin en Kelly #18

Jelmer & Saskia #17
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 okt 2019, 10:34

Re: Oplevering huizen Dijkstraten fase 4

Bericht door Jelmer & Saskia #17 » 27 okt 2019, 21:17

Hoi,

Wij hebben ook gesproken met Martine over de oplevering en bij ons sprak ze zelfs over februari/maart 2021. Veel factoren die nog niet zeker zijn, zoals het afgeven van de vergunning, het stikstof traject, de winter die eraan komt. Wij zitten zelf in de 2e helft van de oplevering. Daar zit blijkbaar ook nog wel wat verschil tussen.
De vergunningen zijn al wel ingediend bij de gemeente (zag ik enkele weken geleden in het plaatselijke krantje), maar ik weet ook niet precies hoe het daarmee staat.
Ze gaf aan dat de planning van passeren van de grond wel nog steeds eind december/begin januari is.

Als met al een onzeker traject, ze kan nog geen duidelijke antwoorden geven.

Groetjes Saskia

Fam Hermans
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 okt 2019, 13:51

Re: Oplevering huizen Dijkstraten fase 4

Bericht door Fam Hermans » 29 okt 2019, 20:30

Hoi
Vandaag stond in het ED een artikel over de nieuwbouw in best.
https://www.ed.nl/best-meierijstad-en-s ... ~a6ac70f4/

Hopelijk snel goed nieuws over de vergunning.

velden29
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2019, 08:56

Re: Oplevering huizen Dijkstraten fase 4

Bericht door velden29 » 30 okt 2019, 13:02

Ik heb zowel Martine van Jongen, als Geert-Jan van MGM, een mail gestuurd met het verzoek te gaan communiceren over de te verwachte opleverdata en stand van zaken rondom de stikstofcrisis en de mogelijke gevolgen voor ons project. Hiermee hopende op wat minder speculatie en meer zekerheid.

Ik zal de reactie's van hen hier ook posten.

Freddy & Simone #40
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 okt 2019, 19:19

Re: Oplevering huizen Dijkstraten fase 4

Bericht door Freddy & Simone #40 » 30 okt 2019, 19:26

Oke, dat is top.
Wij wachten dit met spanning af, want zekerheid is er nog steeds niet helaas.
Weet ook absoluut niet hoe MGM aan oplevering september 2020 komt, terwijl Martine aangeeft dit februari/maart 2021is.

velden29
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2019, 08:56

Re: Oplevering huizen Dijkstraten fase 4

Bericht door velden29 » 01 nov 2019, 18:47

Inmiddels heeft Martine op ons verzoek gecommuniceerd. We weten nu beter waar we aan toe zijn.
Nog geen definitieve vergunning en qua oplevering gaan we echt wel naar 2021.

We stellen dus ook de buurt-bbq maar even uit..;)

Plaats reactie